sâmbătă, 27 februarie 2010

Jurnalisti vs.viitori jurnalisti

A avut loc la Biblioteca Municipala St.L.Roth intalnirea dintre volunatarii care s-au inscris la Cursul de Jurnalism,condus de catre domnisoara Antonela Sofia Barbu si jurnalistii din municipiul Mediasin data de joi 25 februarie 2010.
Reprezentanta a fost invitata Martiana Rus,angajata la televiziunea locala NOVA TV.Micii jurnalisti au avut ocazia sa puna intrebari referitoare la ceea ce inseamna a fi un jurnalist adevarat.
Ca viitor jurnalist am fost interesata sa o intreb pe Martiana ce a determinat-o sa aleaga aceasta meserie si am fost placut surprinsa cand am aflat ca iubirea pentru oameni si credinta au ajutat-o la ceea ce face cu foarte multa dragoste.Din ce in ce mai multi oameni sunt nemultumiti de ceea ce fac,prietenii ei,cunoscutii ei,
Martiana insa,se trezeste in fiecare dimineata dornica de a merge la munca.
Alta intrebare pe care i-am pus-o Martianei a fost legata de avantajele si dezavantajele acestei meseri,avantajele devenind dezavantaje in unele cazuri,prin faptul ca esti cunoscut si spui ca esti jurnalist lumea te va trata cu falsitate,un alt dezavantaj mare este stresul pentru cei care nu se impaca bine cu el,insa pt ea acesta este un mare avantaj deoarece o stimuleaza sa le impace pe toate.
De asemenea am vrut sa aflu cum se ajung la neadevarurile care se spun in presa scrisa iar raspunsul a fost urmatorul:"Prin faptul ca informatiile nu sunt verificate,ca jurnalist ai datoria sa verifici din cel putin doua surse informatia si niciodata nu ai voie sa spui doar parerea unei persoane,trebuie sa spui si parerea celor care sunt implicati si celor care sunt afectati".
Meseria este una de viitor.In manualul de jurnalism scris de Mihai Coman spune asa:"Daca ar veni sfarsitul lumii tot ar mai trebui sa fie un om care sa spuna ce s-a intamplat si cine anume?un jurnalist sau un reporter" deci aceasta mesrie nu o sa moara niciodata,spune ea.
Spre finalul interviului meu,recomandarea care a facut-o Martiana tinerilor care vor sa se indrepte spre jurnalism este aceea sa vada daca sunt compatibili,nu doar de dragul de a te vedea la TV,sa te auzi la radio sau numele tau sa fie scris intr-o revista,sa citesti Codul Deontologic al Jurnalistului,un manual de jurnalism,sa te confrunti cu tine insuti:poti?nu poti?stii?nu stii?esti suficient de curios?poti sa o duci pana la sfarsit?esti capabil?
I-am multumit Martianei deoarece mi-am descoperit unele calitati care ma vor ajuta sa ma indrept spre Faculatea de Jurnalism si nu se stie,poate in viitor o sa fim colege de munca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu